Symbol włoskiego stylu i globalnej produkcji, ponadczasowy Fiat 500, osiąga w swoim jedenastym roku obecności na rynku rekordowy wynik rocznej sprzedaży, z prawie 194 000 egzemplarzami zarejestrowanymi w Europie w 2018 roku (łącznie Fiat 500 i Abarth 500). To kolejny rekord najlepiej sprzedającego się samochodu w tym segmencie, który osiągnął również swój drugi najlepszy w historii udział w rynku wynoszący około 15%.
„Ten rekord sprzedaży przypomina nam, że 500 to prawdziwa ponadczasowa ikona motoryzacji, i to nie tylko dla marki Fiat" - powiedział Luca Napolitano, dyrektor marki Fiat i Abarth na region EMEA. „Jestem bardzo dumny z tego wyniku. Fiat 500 jest bestsellerem na rynku w 11 krajach europejskich i znajduje się w pierwszej trójce w kolejnych czterech. W ciągu 11 lat swojej obecności na rynku, Fiat 500 nigdy nie wyszedł z mody i wszędzie odnosił sukces, jako symbol włoskiego stylu i wzornictwa.
Pozostając zawsze wierny samemu sobie, Fiat 500 pojawiał się jednocześnie w licznych interpretacjach, łącząc swoją niepowtarzalny charakter z innymi znanymi markami, by dać początek wielu wyjątkowym seriom specjalnym. Podobnie jak znakomity poprzednik, nowa 500 „nadała blask" codzienności i drogom całego świata, stając się sympatycznym rozwiązaniem dla potrzeb w zakresie miejskiej mobilności na całym świecie.
Fiat 500 jest trafia do ponad 100 krajów na całym świecie. Fakt, że 80 % wszystkich egzemplarzy jest sprzedawanych poza rynkiem włoskim, oznacza, że 500 jest najbardziej globalnym spośród wszystkich modeli Fiata.
Łącznie, od 2007 r. do chwili obecnej, wyprodukowano ponad 2 miliony 110 tysięcy samochodów Fiat 500, co daje ponad 6 milionów, jeśli dodamy do tego egzemplarze poprzedniego modelu, wyprodukowane w latach 1957-1977, co czyni go jednym z najlepiej sprzedających się modeli Fiata wszech czasów".
Kultowy model 500 nadal zachwyca swoim ponadczasowym charakterem i kwintesencją stylu pop. Miękka linia nadwozia i zaokrąglone kształty już od pierwszego wejrzenia wzbudzają sympatię i wywołują uśmiech na twarzach ludzi zmagających się codziennie z ulicznym ruchem na całym świecie. Bez wątpienia, jednym z jego sekretów światowego sukcesu jest ciągła ewolucja poprzez nowe interpretacje w ponad 30 seriach specjalnych, bazujące na modelach Fiat 500 i Abarth 595, które pojawiły się od 2007 roku do chwili obecnej. Nieprzypadkowo Fiat 500 zawsze był uznawany za „trendsettera", który pozostając wierny samemu sobie, pojawiał się jednocześnie w różnych odsłonach, łącząc swoją niepowtarzalną tożsamość z wieloma sławnymi markami, dając początek wielu wyjątkowym seriom specjalnym, by odkryć niezwykłe dla miejskiego samochodu dziedziny, od mody poprzez luksusowe jachty do sztuki i sportu, tworząc okazje do osiągania nowych celów, stale odnawiając się przy jednoczesnym zachowaniu swojego statusu ponadczasowej Ikony.
Strategia ta potwierdziła swój sukces w 2018 roku dzięki seriom specjalnym, jak 500 Mirror, 500 Collezione i 500 Spiaggina '58. Aby ukoronować osiągnięcia 2018 roku, naprawdę wyjątkowego roku, w grudniu ogłoszono, że 10 lutego 2019 na terenie wystawy „The Value of Good Design" w Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Nowym Jorku (MoMA) zostanie po raz pierwszy oficjalnie zaprezentowany publiczności Fiat 500 serii F, zakupiony przez Muzeum, potwierdzając tym samym jego duże symboliczne znaczenie na światowej scenie w dziedzinie wzornictwa.
Pierwszą specjalną serią, która zadebiutowała w styczniu 2018 r. była 500 Mirror wyposażona w nowoczesne rozwiązania z zakresu multimediów i łączności w styczniu. Została ona zaprezentowana podczas wirtualnej konferencji prasowej, podczas której Luca Napolitano przedstawił dwustu dziennikarzom z całej Europy połączonym w czasie rzeczywistym, potencjał nowej rodziny 500 Mirror. Następne 1500 dziennikarzy poznało nową ofertę w ciągu następnych 72 godzin.
Nowa gama Mirror wpisuje się w wieloletnią tradycję Fiata „demokratycznego" dostępu do coraz bardziej zaawansowanego wyposażenia i technologii, które upraszczają życie zarówno kierowcy, jak i pasażerów.
W szczególności, specjalna seria Mirror została wyposażona w standardzie w innowacyjny system UconnectTM HD LIVE z 7" ekranem dotykowym, kompatybilny z Apple CarPlay i z AndroidAutoTM. Nowe samochody 500X Mirror, 500L Mirror i 500 Mirror wyróżniają się charakterystycznymi elementami stylistycznymi, bogatym wyposażeniem i ekskluzywnym niebieskim kolorem nadwozia, wyraźnie nawiązującym do technologii i łączności. W serii specjalnej Mirror debiutuje system Mopar Connect (dostępny opcjonalnie) wyposażony w funkcje, pozwalające na kontrolowanie samochodu na odległość za pośrednictwem smartfona, zapewniające bezpieczeństwo i spokój zawsze na wyciągnięcie ręki.
Technologiczne innowacje wersji Mirror i luksusowa moda w seriach specjalnych 500 Collezione „Primavera" i 500 Collezione „Autunno" naznaczyły powrót marki Fiat do świata haute couture. Była to pierwsza dziedzina, w której od samego początku swojego istnienia, model z ogromnym sukcesem zaznaczał swoją obecność w seriach specjalnych 500C by Gucci i 500 by Diesel. Każda z nich wyróżniała się specjalnym lakierem nadwozia oraz niepowtarzalnym zestawieniem kolorów i materiałów, jedna bardziej kobiecym, a druga o bardziej męskim charakterze. Obydwie serie specjalne nowej 500 Collezione powitały nadejście wiosny i jesieni eleganckimi połączeniami kolorystycznymi.
Pierwsza edycja 500 Collezione, w swojej eleganckiej dwukolorowej wersji nadwozia „Primavera", została wprowadzona na rynek w kwietniu zeszłego roku w Mediolanie, na starcie trasy wiodącej po międzynarodowych stolicach mody, stylu i sztuki. Po głównym, włoskim ośrodku mody przyszła kolej na Londyn, miasto, w którym, nie licząc Włoch, jeździ najwięcej kultowych 500, następnie pełny pozytywnych wibracji Berlin, romantyczne nabrzeże Sekwany w Paryżu, by w końcu dotrzeć do samego serca Madrytu. Pięć niezwykłych miejsc, wprowadzających temat kontynuowany końcem października wraz z premierą drugiej serii specjalnej 500 Collezione, która została zaprezentowana w Rinascente w Mediolanie, w jednym z najsłynniejszych domów towarowych, a inspirowanej jesienią i modą męską. Wersja ta zadebiutowała w nowej kolorystyce nadwozia, w dwukolorowym „Brunello", ozdobionym „miedzianym" pasem powyżej klamek oraz tapicerką w prążki. Po raz pierwszy w historii mediolański sklep, w którym moda jest na wyciagnięcie ręki, stał się miejscem wydarzenia motoryzacyjnego, tuż u boku topowej marki mody męskiej „L'Uomo Vogue", z którą łączą go te same wartości wysmakowanej elegancji i dbałości o detale.
W 2018 roku Fiat 500 zajął się również tematem „Heritage", światem mającym silne związki z liczącym ponad 100 lat imponującym dorobkiem włoskiej marki. Mediolan był również miejscem, w którym 4 lipca odbyło się prestiżowe wydarzenie, w którym wzięło udział 130 gości, w tym dziennikarze, znane osobowości i influenserzy, zorganizowane z okazji urodzin kultowego Fiata, wyprodukowanego w 1957 roku oraz 60. rocznicy wprowadzenia na rynek w 1958 roku słynnej 500 Jolly, znanej pod nazwą „Spiaggina", legendarnego małego samochodu z pierwszej serii specjalnej oraz symbolu „Dolce Vita". Ta podwójna rocznica została uczczona stworzeniem serii specjalnej 500 Spiaggina '58, o niesamowitym designie, wyprodukowanej w limitowanej edycji, prawdziwego obiektu westchnień. Auto dostępne było tylko w wersji kabriolet, by w pełni cieszyć się letnią pogodą i niezwykłością historii, która pozostawiła niezatarty ślad w naszej pamięci. Jak przystało na gwiazdę „Dolce Vita", nowa seria specjalna „przywdziewa" niezwykły niebieski kolor Volare, zestawiony z beżowym, miękkim dachem i podkreślony białym pasem powyżej klamek oraz 16-calowymi obręczami aluminiowymi w stylu vintage. Wreszcie, by uczcić dzień 4 lipca, jako wyraz hołdu dla Fiata powstał zachwycający film, w którym została wykorzystana niezwykle popularna włoska piosenka „Volare", śpiewana przez Domenico Modugno na Festiwalu w San Remo dokładnie w 1958 roku, czyli wtedy, gdy powstała legendarna 500 Spiaggina. Kolejnym wyrazem hołdu była pokazowa wersja „Spiaggina by Garage Italia", stworzony przez Garage Italia i Centrum stylu Pininfarina i bazujący na Fiacie 500C, nawiązując do ducha tamtych lat.
Z Mediolanu do Palermo, z najbardziej światowego miasta Włoch do śródziemnomorskiej perły wśród miast. Zawsze z udziałem 500 i jej ponadczasowym stylem. W październiku sycylijska stolica stała się sceną premiery nowej gamy Abarth 595, najnowszej odsłony słynnej marki z logo Skorpiona 500, która pokazuje dwie „twarze" marki Abarth: osiągi i styl. Nowy Abarth 595 został zaprezentowany publiczności podczas legendarnego „Targa Florio", najstarszego wyścigu samochodowego. Karl Abarth był blisko związany z Targa Florio, startując w nich zaraz po wojnie. Sycylijskie, kręte drogi wydawały się wręcz idealne do zaprezentowania możliwości wyścigowych tych samochodów. Abartha i Targa łączy bliska więź i historia sukcesów w wyścigach, ale i wiele anegdot. Oprócz tego, każdy, kto podziwia te legendarne samochody, dzięki którym marka Abarth osiągnęła swój obecny status legendy wyścigów, z łatwością doceni to, jak na przestrzeni lat ta trudna dyscyplina, jakim są wyścigi, ukształtowała bezcenne dziedzictwo stylu i osiągów, których owocem są współczesne samochody".
Osoba kontaktowa: Sławomir Lidke
Telefon: +48 58 326 09 50
Telefon: +48 730 099 213